Top 6 lichide indispensabile pentru pictura in ulei
Afla din articolul nostru care sunt cele 6 top medii lichide indispensabile pentru pictura in culori ulei, precum si multe alte informatii utile. Intelegerea elementelor de baza ale modului in care se comporta fiecare mediu te ajuta sa alegi mediul potrivit si creezi lucrari de arta asa cum iti doresti.
Mediu lichid pentru pentru culori ulei este conceput pentru a modifica consistenta, aspectul sau timpul de uscare a culorilor ulei. Daca pictezi in culori ulei, este important sa stii cand si cum sa folosesti un mediu de pictura ce te ajuta sa-ti controlezi vopseaua si sa-ti extinzi tehnica, oferindu-ti mai multe posibilitati de lucru.
Ce sunt mediile de pictura
Culorile ulei sunt, de obicei, groase si putin rigide pe masura ce ies direct din tub, asa ca multi pictori prefera sa foloseasca un mediu de pictura. Cand vopseaua nu se comporta cum iti doresti, trebuie sa stii ca exista un mediu lichid ce modifica culorile ulei pentru a le face mai usor de lucrat. Folosite direct din tub, culorile ulei sunt, deseori, imprevizibile. Timpii de uscare si vascozitatea variaza intre nuante, chiar daca sunt din aceeasi gama. Deci, mediile pot fi folosite si pentru a nivela proprietatile culorilor ulei.
Fiecare mediu are caracteristici unice – atat de multe efecte pot fi obtinute in functie de mediul pe care il alegi. Poti sa ingrosi sau sa subtiezi vopseaua, sa ii oferi un finisaj mat sau lucios sau sa adaugi mai multa textura.
Mediile lichide pentru culorile ulei sunt un amestec de doar cateva ingrediente si nu sunt dificil de folosit. Un mediu poate fi o combinatie a unora sau a mai multor elemente precum – ulei sicativ, solvent etc. De regula, toate mediile de pictura se amesteca direct cu vopseaua pe paleta de pictura sau poti inmuia pensula in ele asa cum ai proceda cu apa.
Toate mediile de pictura, indiferent de scopul lor, vor modifica finisajul culorilor ulei intr-o anumita masura. De exemplu, daca doresti sa modifici consistenta vopselei, ai in vedere faptul ca vei modifica si luciul de suprafata a vopselei intr-o oarecare masura, iar daca iti doresti sa modifici stralucirea culorilor cu un mediu, vei schimba oarecum si vascozitatea. Aceste doua caracteristici nu pot fi pe deplin separate si merg mana in mana.
Cum alegi mediul potrivit in acest caz? Alege mediul caruia ii vei acorda prioritate, in functie de modificarea pe care vrei sa o realizezi.
Daca ai folosit un mediu pentru a modifica consistenta vopselei, dar culorile sunt prea mate sau prea stralucitoare, atunci foloseste un alt mediu, intr-o etapa ulterioara, pentru a schimba acest aspect.
Top 6 lichide pictura in ulei
Ti-am pregatit o lista cu top 6 cele mai folosite si apreciate medii lichide pentru pictura in culori ulei.
Mediu Liquin Original Winsor Newton
Liquin Original Winsor Newton este un mediu alchidic cu uscare rapida pentru pictura in culori ulei. Permite culorilor ulei sa se usuce mai repede si ajuta la lucrul cu mai multe straturi. Rezista la ingalbenire. Nu este potrivit ca lac sau strat final.
Mod de folosire – amesteca o cantitate mica cu culoare ulei pentru a mari fluiditatea si pentru a accelera timpul de uscare. Reduce la jumatate timpul de uscare al culorilor ulei traditionale (uscare la atingere in 1-6 zile, in functie de culoare si grosimea aplicata).
Creeaza o pelicula de vopsea neteda, asemanatoare unui gel, cu care este mai usor de lucrat. Se usuca usor lucios, si, folosit intr-o proportie mai mare, netezeste urmele de pensula. Se amesteca usor cu pensula sau cutitul de pictura.
Terebentina distilata Winsor Newton
Terebentina este, din punct de vedere tehnic, un solvent si unul dintre cei mai traditionali utilizati. Terebentina distilata poate sa accelereze timpul de uscare, deoarece dilueaza vopseaua si se evapora din ea (actioneaza la fel precum apa in culorile acrilice).
Terebentina distilata Winsor Newton este foarte rafinata si nu contine impuritati. Se evapora rapid si este excelenta atat pentru subtierea culorilor ulei, cat si pentru curatarea pensulelor. Este instrumentul multi-tasking necesar in atelierul fiecarui pictor in ulei. O poti folosi, de asemenea, si pentru indepartarea vernisurilor, inclusiv vernisul damar. Are putere de diluare superioara, in comparatie cu ceilalti solventi pentru pictura. Se pastreaza intr-un recipient inchis ermetic, ferit de lumina.
Cand pictezi in straturi, foloseste terebentina pentru stratul de baza sau pentru primul strat de vopsea, deoarece lucrezi mai corect si pictura nu crapa atunci cand aplici mai intai straturile cu uscare rapida. Daca folosesti terebentina, lucreaza intotdeauna intr-un spatiu bine aerisit. Nu folosi terebentina daca devine vascoasa.
Mediu pictura ulei Michael Harding
PM1 este un mediu de baza pentru culorile ulei, conceput pentru a creste fluxul acestora. Mediu pictura ulei Michael Harding creste, de asemenea, luciul si transparenta culorilor tale, adaugand profunzime si frumusete picturii in culori ulei. Este fabricat din ulei din semninte de in si o formula de terebentina care ajuta la prevenirea ingalbenirii peliculei de vopsea. Mod de utilizare – adauga 10-20% la culoarea de ulei curata, dupa cum este necesar. Perfect compatibil cu culorile ulei Artists Michael Harding.
Mediu pictura Oleo Michael Harding
Mediu de glazura istoric realizat din rasina dammar, balsam de Canada, ulei de seminte de in si terebentina dublu rectificata. Mediu pictura Oleo Michael Harding este foarte versatil si ofera niveluri ridicate de stralucire in timp si profunzime straturilor de culori ulei.
Este sensibil la lumina si trebuie depozitat intr-un loc racoros si intunecat. Balsamul de Canada, unul dintre ingredientele acestui mediu de pictura in ulei, este o terebentina facuta din rasina bradului balsam si este folosita pentru a obtine o stralucire si pentru a incuraja fuziunea. Mod de utilizare – adauga 10-20% la culoarea de ulei curata, dupa cum este necesar.
Ulei de in crud Maimeri
Cel mai popular si folosit ulei de in, pentru pictura in culori de ulei. Adaugand acest mediu, culorile tale devin mai fluide, intense si lucioase. Partea mai putin placuta este ca tinde sa ingalbeneasca in timp. In schimb, timpul de oxidare este mai scurt, in comparatie cu alte uleiuri folosite in pictura (sofran, mac sau nuca). Pentru ca este fluid si greu de controlat, se recomanda inmuierea pensulei in ulei, in locul turnarii uleiului direct pe paleta. Se amesteca foarte bine pe paleta de pictura, cu o pensula moale.
Foloseste uleiul de in crud Maimeri in cantitati moderate deoarece excesul poate duce la incretirea stratului de culoare. La nevoie, se dilueaza cu terebentina minerala.
Mediu sicativ Georgian Water Mixable Oil Daler Rowney
Accelereaza uscarea culorile de ulei solubile in apa Georgian Water Mixable Daler Rowney si imbunatateste fluiditatea acestora. Reduce urmele de pensula, iar aplicarea culorilor este lina. Totodata creste luciul si transparenta culorilor ulei.
Perfect si pentru glasiuri si detalii fine. Compatibil doar cu culorile ulei Georgian Water Mixable Daler Rowney. Prin reducerea timpului de uscare, permite aplicarea mai rapida a straturilor suplimentare.
Foloseste mediile de pictura in culori ulei in functie de nevoile tale. Inainte de a incepe sa lucrezi, citeste si respecta cu atentie indicatiile producatorului ilustrate pe ambalaj. Gandeste-te ce aspect final vrei sa aiba lucrarea ta si cat timp ai la dispozitie pentru pictura. Odata ce cunosti proprietatiile mediilor de pictura, iti va fi mult mai usor sa alegi materialele potrivite si sa progresezi. Impartaseste cu noi aici, in comentarii, sau pe pagina noastra de Instagram care este mediul tau preferat si de ce.