Culorile de ulei profesionale Michael Harding
De cand au fost produse pentru prima data in 1982, culorile ulei profesionale Michael Harding si-au castigat reputatia de a fi printre cele mai bune culori ulei disponibile artistilor astazi. Trecutul lui Michael Harding ca artist si dragostea lui pentru vechii maestri l-au inspirat sa creeze culori ulei care nu contin agenti de umplutura (filler), diluanti sau sicativi – permitand caracteristicilor unice ale fiecarui pigment sa straluceasca.
Culorile ulei Michael Harding sunt realizate manual in Marea Britanie. Sunt considerate de multi pictori profesionisti ca fiind cea mai buna vopsea existenta! Michael Harding spune: “Culorile tale vor fi mai puternice si mai bogate, iar textura vopselei o vei gasi incomparabila.” Daca le-ai folosit, stii ce inseamna. Daca nu, incearca-le si te vei indragosti iremediabil.
Culorile ulei Artists Michael Harding sunt ideale atat pentru pictura in straturi fine de culoare, glasiuri, cat si tehnica impasto. Culorile ulei Michael Harding au un continut ridicat de pigmenti, sunt vibrante si au o consistenta untuoasa.
Scurt istoric despre producatorul Michael Harding
Calatoria lui Michael a inceput cu o curiozitate si fascinatie fata de modul in care a aparut culoarea in lucrarile vechilor maestri. Aceasta curiozitate l-a determinat sa vada daca isi poate face propriile vopsele de la zero si astfel a inceput calatoria lui in lumea fascinanta a culorilor ulei.
Povestea culorilor ulei Michael Harding dateaza din anii ‘80. Ca pictor, Michael Harding a descoperit ca vopselele pe care le folosea nu puteau atinge calitatile pe care le-a vazut in picturile vechilor maestri. Acest lucru l-a inspirat sa-si creeze propriile culori de ulei, asa cum au facut artistii din trecut. Acum, Michael Harding si echipa sa fac culori ulei la fabrica din Tara Galilor de peste 10 ani, dupa ce au parasit Londra cand chiriile au devenit extrem de scumpe si nu au vrut sa transfere costurile catre consumator.
Din ce sunt facute culorile ulei Michael Harding
Culorile ulei Michael Harding sunt realizate din doua ingrediente esentiale – pigment si ulei de in.
Alegerea celor mai bune materii prime este cheia pentru calitatea si longevitatea culorilor ulei. Culorile ulei Michael Harding sunt realizate cu ulei de in presat la rece, care este ulterior rafinat (cu exceptia Cremnitz White in ulei de nuca si Titanium White No.1, care este realizat cu ulei de sofran).
Culorile ulei Michael Harding includ o gama larga de pigmenti, de la pigmenti sintetici si moderni precum Phthalocyanine Blue Lake si Napthol Red, pana la pigmenti traditionali, precum Genuine Lapis Lazuli, Genuine Rose Madder si Genuine Chinese Vermilion. Fiecare pigment se caracterizeaza printr-un set special de caracteristici care trebuie luate in considerare la realizarea culorilor in ulei si care sunt, de asemenea, importante pentru artistul care le foloseste. Pe fiecare tub de culoare ulei Michael Harding, eticheta indica continutul de ulei, opacitatea, timpul de uscare, numarul indicelui pigmentului, compozitia chimica a pigmentului si puterea de nuanta a culorii.
Alti producatori de culori ulei omogenizeaza proprietatile individuale ale pigmentilor prin adaugarea de agenti de umplutura (filler), diluanti sau sicativi pentru a uniformiza consistenta, nivelul de luciu si timpul de uscare. Unii artisti considera ca uniformitatea densitatii ajuta, dar trebuie avut in vedere ca acest aspect modifica experienta autentica de a lucra cu anumite culori. Spre exemplu, in mod natural Alizarin Crimson are uscare lenta, in timp ce Italian Green Umber se usuca mai repede.
Pentru ca la baza el insusi este artist, Michael Harding intelege importanta utilizarii materialelor de calitate care fac fata cu brio in fata trecerii timpului. Tocmai de aceea, Harding afirma ca: “Imi folosesc experienta si cunostintele in productie si ma asigur ca indeplinesc cele mai inalte standarde de calitate si longetivitate. Fie ca esti un artist profesionist sau incepator, culorile mele sunt concepute pentru a te ajuta sa acumulezi experienta cu incredere si viziune artistica.”
Procesul fabricarii culorilor ulei Michael Harding
In prima etapa, pigmentul este uscat si amestecat cu uleiul de in intr-un mixer. Fiecare pigment necesita o cantitate unica de ulei deoarece are caracteristici diferite, iar proportiile trebuie slefuite pana la cantitati precise. Dupa amestecare, pigmentul este umezit in ulei, dar particulele individuale de pigment trebuie sa fie dispersate uniform in vopseaua de ulei. Acest lucru se realizeaza folosind masini cu tamburi.
In fabrica Michael Harding se folosesc mai multe tipuri de tamburi pentru a dispersa pigmentii, unii din piatra si altii din otel, in functie de pigmentul prelucrat. Pigmentii ar putea trece prin moara de mai multe ori, in functie de caracteristicile fiecaruia. Rezultatul este o culoare bogata in ulei, cu o consistenta untoasa.
In centrul abordarii lui Michael Harding se afla cunostintele sale despre proprietatile fizice ale culorii, iar acest lucru se vede in culorile ulei pe care le creeaza. Culorile ulei Michael Harding sunt realizate manual, folosind tehnici care dateaza din zilele vechilor maestri. Asa cum am mentionat anterior, exista un motiv foarte simplu pentru acest proces minutios. Trecutul lui Harding ca artist si pictor l-a determinat sa-si doreasca sa creeze culori cu adevarat vibrante, frumoase si durabila.
Cu cat continutul de pigment al culorii este mai mare, cu atat este mai mare rezistenta acesteia la decolorare. Aproape toti producatorii folosesc diferite materiale de umplutura pentru a extinde volumul culorilor ulei. Acest lucru poate creste profiturile, dar face compromisuri la calitate. Harding refuza total sa faca asta: „De ce sa faci ceva exceptional si apoi sa-l diluezi?” Harding nu pretinde ca vopselele sale te vor transforma intr-un mare pictor, dar promite ca vor avea un efect profund asupra lucrarii tale.
Culorile tale vor fi mai puternice si mai bogate, iar textura vopselei incredibila. Iti va face placere sa lucrezi cu ele. Harding vede in fiecare pigment “o creatura diferita”, tocmai de aceea incearca sa formuleze culorile ulei astfel inca sa scoata la suprafata frumusetea individuala a fiecarui pigment in parte. Odata ce inveti caracteristicile fiecarei culori in parte, vei picta mult mai relaxat, de exemplu vei vedea ca unele culori se usuca mai rapid decat altele.
Nuante interesante ale culorilor ulei Artists Michael Harding
Gama de culori de ulei profesionale Michael Harding contine peste 100 de nuante, toate bogate si vii. Analizand mai jos cateva nuante, este de la sine inteles ca Michael Harding este si un perfectionist in ceea ce priveste amestecul pe care il foloseste in vopselele sale. El spune despre sine ca se aseamana cu un bucatar care foloseste doar ingrediente esentiale si „curate” si isi aprovizioneaza pigmenti speciali din intreaga lume de peste 25 de ani.
Cuvintele si credintele lui sunt impresionante: “Acesta este rolul vietii mele, intr-un fel. Nu ma refer doar sa fac vopsele si sa le vând pentru profit. Sunt fundamental implicat in arta: o colectionez si o traiesc. Sunt foarte mandru si multumit sa stiu ca ajut cu adevarat artistii.”
Rose Madder
Viteza medie de uscare, continut ridicat de ulei. Nu a fost testata pentru rezistenta la lumina (se stie ca acest pigment este fugitiv, adica nu este rezistent la lumina). Rose Madder este un pigment de lac de culoare claret, extras din planta Rubia Tinctorum. Egiptenii au fost primii care au perfectionat aceasta tehnica de pigmentare si se crede ca Rubia Tinctorum a fost cultivata pe scara larga in Asia si Egipt in anii 1500. Celebrele paltoane rosii purtate de armata britanica in secolul al XVII-lea au fost vopsite cu extract de culoare din aceasta planta!
Italian Green Umber
Are uscare rapida si nu este toxica. Green Umber este un pigment anorganic (nu este pe baza de plante) ales in special pentru subtonul sau semi-transparent cald, verde intens. Este un pamant natural din Italia cu capacitatea de a se usuca foarte repede. Este ideal nu doar pentru pictorul peisagist in aer liber, ci si pentru un portretist, pentru crearea de umbre.
French Yellow Ochre
Are uscare rapida si nu este toxica. Un galben natural stralucitor, cu tonuri aurii frumoase, este o culoare ocru unica, fara duplicare. Ocru, un pigment pamant de oxid de fier, poate fi urmarit in picturile din epoca de piatra de mijloc. Pictorii profsionisti vor gasi utilizari pentru acest pigment galben moale si natural. Fiind o culoare de pamant anorganica pe baza de fier, viteza sa de uscare este, desigur, rapida si poate fi descrisa ca semi-transparenta.
Quinacridone Gold
Galben bogat, chihlimbar, auriu, care este transparent si ideal pentru glasiuri sau amestecare pentru a produce nuante interesante. Similar cu Gamboge Deep sau pigmentul original Quinacridone Gold, este ideal pentru a crea un cer stralucitor, un apus de soare sau o nuanta calda. Produce un verde bogat, curat si transparent atunci cand este amestecat cu albastru profund si produce amestecuri grozave pentru lucrari botanice. Folosit direct din tub, Quinacridone Gold direct este incredibil de untos si moale, retinand urmele de pensula mult mai usor. Este foarte transparent.
Michael Harding depaseste barierele si incearca mereu ceva nou – nu este niciodata multumit si cauta intotdeauna sa-si dezvolte gama existenta de culori. Michael se straduieste sa creeze ceva de care este cu adevarat multumit (si increzator ca si artistii le vor iubi). Entuziasmul sau neobosit pentru culoare l-a determinat sa dezvolte o gama de culori extraordinare. Critica constanta si pasiunea pe care Michael le are pentru materialele sale au condus la scuccesul masiv de astazi.
Daca optezi pentru culori ulei Michael Harding ai in vedere ca vopseaua nu este periculoasa, insa trebuie sa o folosesti corect. Lucrul intr-un spatiu bine ventilat si aerisit este o practica de bun simt pe care ar trebui sa o foloseasca toti artistii cand picteaza in culori ulei. Testeaza diferite nuante, abordeaza subiecte diferite si nu uita sa impartasesti cu noi parerile tale despre culorile ulei Michael Harding. Suntem intotdeauna curiosi si dornici sa stim ce experiente ai atunci cand pictezi in culori ulei si nu numai.