Cele mai recente articole Interviuri artiști

Acuarela – culori, hartie si pensule. Review cu Alexia Udriste

May 4, 2022

Acuarela – culori, hartie si pensule. Review cu Alexia Udriste

Artista Alexia Udriste te prinde negresit in vraja ilustratiilor ei, in care surprinde natura cu o extraordinara delicatete. Fie flori, pasari sau alte vietati, Alexia Udriste ne aduce mai aproape splendoarea naturii si reda in acuarela sa magia firescului, pe care suntem prea grabiti sa il mai observam.

Lucrare acuarela Alexia Udriste
credits Alexia Udriste

La o simpla vizita pe pagina de instagram a Alexiei, pasesti intr-o alta lume; o lume plina de bine molipsitor, culoare si conectare la armonia naturii. Pe blogul sau, Alexia a impartasit experienta sa cu pensulele acuarela Unico Borciani Bonazzi, acuarele Maimeri Blu si hartia acurela Torchon Fabriano.

Am preluat mai jos cateva fragmente din articolul-recenzie, care speram sa te ajute in alegerea celor mai potrivite materiale pentru pictura in acuarela. Varianta integrala o poti citi pe blog-ul Alexiei, o sursa de idei si reflectii pretioase pentru suflet.

Pensule acuarela Unico Borciani Bonazzi
Cea mai mare supriza, mi-au placut la nebunie”

<Cred ca cea mai mare surpriza am avut-o din partea pensulelor, care mi-au placut la nebunie. Nu doar datorita formei ergonomice – care ajuta mult la lucrul cu detalii, asa cum imi place mie mult.

Pensulele care ajung in mana mea sunt greu incercate, fiindca e o chestiune frecventa sa ma ridic subit de la birou si sa revin dupa 5 ore in care pensula din borcan s-a proptit in varf – acesta e un adevarat test de rezistenta pe care doar un parinte ilustrator il poate face.

Am patit de cateva ori, iar pensula arata ca noua. E ceva ce rar intalnesc, chiar si la brand-urile pe care le folosesc frecvent. Firul este sintetic si elibereaza apa treptat, fix cum scrie in descrierea produsului. Am testat pensula cu varf rotund seria 820 Unico Flamed, pe care am folosit-o la detaliile penajului si pensula tip limba de pisica seria 822 cu care am dat volumele initiale.>

Pensule acuarela Unico Borciani Bonazzi   credits Alexia Udriste
credits Alexia Udriste

Acuarela Maimeri Blu
“Culorile foarte vibrante”

<Formulele care ofera asemenea transparenta sunt clar gandite pentru maini cu exercitiu in tehnica acuarelei. Poti creea sute de straturi fine si poti ridica extrem de usor culoarea la nevoie – iar aceste doua caracteristici sunt fix ceea ce-i trebuie unui artist care are nevoie de layering mult.

In cazul meu, tehnica prin care creez penajul pufos al pasarilor imi cere sa folosesc doar formule cu grad mare de transparenta, care imi permit sa creez miscarea si gradientul penajului (in special pe piept, vai, pieptul lor fragil este partea mea favorita cand vine vorba de ilustrat pasari!).

Culorile s-au dovedit a fi foarte vibrante – iar aici este esential un grad mare de transparenta, fiind o formula care efectiv te obliga sa cresti opacitatea strat cu strat. Roso di Marte (dumnezeule, ce nume!) va ramane nuanta mea favorita mult timp.

Culori acuarela MaimeriBlu - Alexia Udriste
credits Alexia Udriste

Singurul produs cu care pot comapara MaimeriBlu este Schmincke, primele culori de acuarela artist grade pe care le-am folosit. Sunt nuante de la Schmincke (precum Neutral Tint sau English Venetian Red) pe care le-am cumparat la tub, ca sa ma asigur ca nu voi ramane vreodata fara. Maimeri ii face concurenta, mai ales cu paleta de culori si cu constanta la nivel de formula.

Culorile de acuarela MaimeriBlu sunt fabricate in Italia si au rezistenta maxima la lumina. Ce relevanta are rezistenta la lumina? Ei bine, o pictura realizata pe o hartie de calitate, cu pigmenti de calitate rezistenti la UV si la expunerea la lumina, isi va pastra culorile vibrante, exact cum pomeneam mai sus.

O hartie de calitate slaba si acuarelele pentru incepatori (Colibri, spre exemplu) nu vor garanta unui potential cumparator ca se vor putea bucura generatii de lucrarea respectiva. Nu vrem asta.

Personal, cu toate ca ma asigur ca materialele pe care le folosesc sa fie de calitate, intotdeauna aplic un strat de vernis pentru protectie UV – iar recomandarea ar fi catre clienti sa investeasca, daca e posibil, in geamuri cu filtru UV pentru lucrarile lor.>

Hartie Torchon Fabriano
“gusturile se schimba”

<Cum spuneam, hartia Torchon de la Fabriano a fost mult timp singura hartie pe care eu am folosit-o si multe carti au fost pictate pe textura ei minunata. Spre surprinderea mea, 3 ani mai tarziu de la ultima noastra poveste de dragoste, nu ne-am mai inteles ca la inceput.

Stilul meu de lucru s-a schimbat mult. Am trecut de la ulei la gouache, de la gouache la acuarela, iar treptat am inceput sa adaug din ce in ce mai multa apa in procesul meu de lucru.

Cu toate ca un cold pressed de 300g ar trebui, in teorie, sa fie suficient pentru jocul de apa din prezent, am constatat ca s-a sifonat mai repede decat mi-ar fi placut si ca workflow-ul mi-a fost afectat – ceea ce ma convinge ca norisorii n-au mai fost de partea mea.

Eu nu ma sfiesc de la a folosi hartii care nu sunt 100% bumbac – aveti aici favoritele mele – iar Fabriano este unul dintre brandurile care niciodata nu mi-au lipsit din dulapul cu hartii. Spre exemplu, inca folosesc varianta Aquarello Grana Fina, tot cold pressed, varianta de 200g, deseori cand vreau sa fac mixed media de gouache si acuarela. Nu-mi lipsesc nici blocurile lor de schite cu hartie galbena si poroasa – fantastica pentru schite in pix sau cu creioane grase.>

Recenzie materiale acuarela Alexia Udriste
credits Alexia Udriste

“Materialele de arta – totul e suficient de subiectiv”

<Din toate cele de mai sus, eu va indemn sa testati cateva culori de MaimeriBlu pentru a vedea daca va impacati cu formula – ar fi pacat sa treceti prin experienta de a suprapune straturile fine de Roso di Marte (insert italian accent). Asta e treaba cu materialele de arta, e totul suficient de subiectiv incat sa-mi fie frica de a da verdicte finale.

Ce nu mi-e teama sa va recomand sunt pensulele Borciani Bonazzi din seriile 820 si 822, fiindca rezistenta la ore de boteala este chiar rar intalnita in cazul pensulelor sintetice, cat si tempera cu caseina de la Divolo, ca tot a venit vorba de brand.

Parerile despre materialele pentru pictura sunt impartite, in functie de preferintele personale si stil de lucru. Este important sa alegi instrumentele potrivite, care sa te ajute in procesul creativ si sa iti deschida cat mai multe oportunitati.>

Gasesti materialele folosite de Alexia Udriste la PictorShop, daca iti doresti sa le testezi si tu.

Pensule acuarela Unico Borciani Bonazzi

Pensule pictura Unico Borciani Bonazzi sunt rezultatul inovatiei si celei mai avansate tehnologii in materie de fibre sintetice pentru acuarela. Fiecare tip de pensula din gama Unico impresioneaza prin aspect, dar convinge orice profesionist odata ce o incearca. Cu design inovator, capacitate mare de absorbtie, foarte flexibile, pensulele isi pastreaza forma in timp. Fabricate din fir sintetic moale ce elimina urmele de pensulatie.

Acuarela Maimeri Blu

Puritate absoluta. Culorile acuarela MaimeriBlu sunt fabricate artizanal in Italia, printr-un proces de productie riguros, verificat si testat in fiecare etapa. Pigmentii sunt macinati extrem de fin, in masinarii atent calibrate astfel incat produsul finit sa ofere puritate si intensitatea maxima a culorii.

Maimeri Blu iti ofera o paleta de culori perfect transparente, curate si luminoase. Cu adevarat transparente, ai libertatea de a crea o infinitate de straturi.

Culori acuarela Maimeri Blu

Pe baza doar de pigmenti puri, guma arabica Kordofan de cea mai buna calitate si glicerina; nu contin aditivi sau alte ingrediente de umplutura, care ar modifica variatia tonalitatilor.

Hartie acuarela Torchon Fabriano

Hartia acuarela Torchon Fabriano se caracterizeaza printr-o granulatie rotunda a suprafetei sale. Confectionata din bumbac si celuloza, fara continut de lignina, hartia Torchon este foarte apreciata de artisti profesionisti din intreaga lume. Datorita pH-ului sau neutru, hartia acuarela Torchon rezista foarte mult in timp.

Hartie acuarela Torchon Fabriano

Contine adeziv pentru reglarea optima a absorbtiei de culoare, aplicat de-a lungul procesului de manufactura atat intern, cat si extern pe suprafata acesteia.

Iti recomandam sa incerci toate materialele de pictura si sa descoperi care ti se potrivesc. Cu siguranta vei ramane impresionant de stralucirea culorilor Maimeri Blu, de felul in care pensulele Borciani Bonazzi isi pastreaza forma in timp sau de granulatia speciala a hartiei acuarela Torchon Fabriano.

Array

Your email address will not be published. Required fields are marked *