Cele mai recente articole

Maimeri – cel mai apreciat brand de culori pictura10 min read

Feb 22, 2024 8 min

Maimeri – cel mai apreciat brand de culori pictura10 min read

Reading Time: 8 minutes

Maimeri, brand italian de renume, a fost creat pe conceptul de perfectiune absoluta. Logo-ul Maimeri reprezinta un tetraedru, o prisma unica perfect proportionata. Perfectiunea exemplificata de simbol se extinde la toate produsele Maimeri, astazi sinonime in intreaga lume cu excelenta italiana in productia de materiale de pictura si desen.

istorie brand maimeri

Maimeri este un exemplu de pasiune majora si sinergie continua intre arte, industrie si inovatie. Daca si tie iti place sa lucrezi in culori profesionale marca Maimeri, atunci cu siguranta vei fi interesat de istoria si valorile companiei Maimeri. Afla din articolul nostru cum a luat nastere compania, ce procese de fabricatie se folosesc pentru fabricarea culorilor pentru pictura si multe alte informatii utile.

Istoria brand-ului Maimeri

Povestea companiei Fratelli Maimeri a inceput in Italia in 1923. Pictorul Gianni Maimeri a fost nemultumit de culorile ulei disponibile pe piata si, cu ajutorul fratelui sau, Carlo Maimeri, au produs o gama de culori ulei pentru arta care aveau la baza doar ulei si pigment, fara alte adaosuri.

Proiectul de infiintare a unei fabrici de culori pentru artisti si acordurile preliminare au luat nastere odata cu alegerea amplasamentului initial. Astfel, primele productii experimentale au fost realizate la fabrica istorica, (ceea ce a fost candva Mulino Blondel), din Barona. Mai tarziu, la 27 ianuarie 1925, a fost creata compania Maimeri S.A., in colaborare cu Giovanni Ticozzi si baronul Silvio a Prato.

istorie brand maiimeri

Cand cei doi frati Maimeri, Gianni si Carlo au infiintat compania, procesul de fabricatie a culorilor artistilor era foarte limitat, in ansamblu culorile pentru pictura erau fabricate de mici unitati de productie, de natura aproape artizanala, de multe ori legate de producatorii consacrati de vopsea. Pe la inceputul secolului, se incercasera deja cateva productii industriale.

Una dintre cele mai mari probleme pentru producatori si artisti deopotriva a fost costul importului de materiale din strainatate, unde industriile, functionale de zeci de ani, ofereau o gama vasta de produse in principal pentru pictura. Aceasta situatie era binecunoscuta fratilor Maimeri care, in documentul dactilograf care le oficializa intentiile, ei afirmau: „Este uimitor cum o tara care poate fi considerata ca leaganul operelor de arta pictate este datoare si acum tarilor straine cand vine vorba de procurarea materialelor folosite.”

In acelasi document, cei doi frati afirmau ca in industrie, pentru a obtine un produs gata de utilizare si care sa raspunda nevoilor moderne ale pietei, se foloseau adesea diferite tipuri de ceara, balsamuri si uleiuri esentiale, in timp ce ei erau convinsi ca cea mai buna formula trebuia sa „mentina coeziunea dintre pigment si ulei, indepartand toate acele substante nocive, folosind numai tehnica amestecarii si ajutorul proprietatilor coloidale”.

Scopul celor doi frati a constat in a da culorilor un amestec uniform, stabil, flexibil si de consistenta variata, realizat numai prin amestecarea uleiurilor sicative si pigmentilor naturali.

Formula ulei plus pigment avea sa devina baza tuturor cercetarilor efectuate de cei doi frati Maimeri care, in 1924, au introdus pe piata culorilor ulei peste 20 de nuante diferite de vopsea permanenta, rezistente la lumina, care puteau fi amestecate intre ele.

Intre anii 1929-1937, Maimeri a produs si distribuit in toata tara cinci serii diferite culori ulei, tempera si acuarele, precum si pigmenti pudra pentru artisti, o serie de aproximativ 25 de produse auxiliare (lacuri), uleiuri, esente, medii si diluanti,, cutii de vopsele, palete si numeroase alte accesorii. Imediat dupa anii crizei, gratie regimului protectionist, industria chimica italiana a inflorit, la fel ca noua companie Maimeri. Astfel, in 1936, compania a fost nevoita sa paraseasca vechea fabrica Moara Blondel, devenita prea mica, pentru a se muta in Via Ettore Ponti, de-a lungul canalului de irigare Carlesca.

fondatori brand maimeri

Inainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial, dupa cum se poate observa intr-o veche lista de preturi din 1936, gama Maimeri cuprindea mai multe serii de produse care erau prezentate astfel in cataloagele zilei: o serie – culori stabile pentru arte Felice, cele mai bune, realizate din pigmenti total stabili (aproximativ 40 de nuante) prelucrati printr-un procedeu patentat de macinare coloidala care face ca pasta sa fie clasificata ca extrafina.

Seria B: complementara seriei anterioare si realizata in acelasi mod. Includea pigmenti care nu pot fi considerati complet stabili. In 1928 cele doua serii sunt prezentate impreuna, iar in 1937 sunt unite pentru a forma o singura serie de aproximativ 90 de culori.

Seria C: culori de studio super-fine, culori ulei economice care ofera garantii maxime de permanenta pentru studenti si incepatori. Gama de peste 85 de nuante, este fabricata intr-un singur format.

Seria D: culori ulei fine pentru decoratii artistice, (77) nuante pentru lucrari decorative deosebite. Seria F: uleiuri fine la preturi standard. Spre mijlocul anilor 1930, pentru a satisface exigentele stringente ale artistilor si meseriasilor, a inceput productia de vopsele pentru tehnicile apei.

Seria T: culori tempera, produsa in 35 de nuante cu pret standard in doua formate. Seria L: acuarele in doua formate de 39 de nuante. Seria E: dedicata produselor auxiliare (lacuri, uleiuri, esente, medii si diluanti), a inclus zeci de lacuri (inclusiv chihlimbar si copal) dintre care trei intr-o formula speciala creata de Carlo Maimeri, trei uleiuri sicative (in, mac si nuc), patru esente (levantica, levantica, terebentina si petrol), fixative si produse similare.

Seria F: culori speciale pentru Buon Fresco si tempera, pigmenti pulberi impartiti in functie de compatibilitatea lor cu var si pentru un total de aproximativ 70 de culori in total, disponibile in diferite formate. Inca de la mijlocul anilor 1920 s-a dezvoltat productia de accesorii si unelte, cum ar fi palete, rigle pentru decoratori, bete de mahl, cutii, suporturi de pictura, sevalet de camp, scanduri de tip panza si carton pentru vopsit, spalator de pensule si boluri pentru palete , cutite de paleta si o serie de unelte pentru modelare, cum ar fi mistrie si cutite de cimis si metal pentru modelatori.

Premii castigate de compania Maimeri

In 1924, cu o selectie de culori prezentata la Expozitia Industriilor de Arta Moderna, compania Maimeri a primit medalia de aur si marele premiu pentru productia sa inovatoare. Un an mai tarziu, la Prima Fiera Campionaria Internazionale (Primul Targ International) de la Roma, compania a obtinut Certificatul de Membru de Onoare cu medalie de aur si Gran Targa d’Onore (Marea Placa de Onoare).

Maimeri in timpul razboiului

Fabrica nu a oprit productia la izbucnirea razboiului, iar lipsa unei concurente puternice a dus la o crestere a vanzarilor. In plus, productia nu trebuia sa se opreasca in cazul unei penuri de energie, deoarece fabrica putea folosi energia produsa de propria roata a morii. O alta intreprindere industriala (si finala) a lui Gianni Maimeri, a fost formularea Maimeri tempera Grassa, o reconstructie a temperei de oua de moda veche folosita de Marii Maestri doar ca de aceasta data a fost realizata cu ingrediente sintetice.

Moartea fondatorului Maimeri

Moartea fondatorului companiei Maimeri a insemnat o alta schimbare semnificativa in structura actionariatului companiei. Tanarului Leone i s-a alaturat Mario Agostoni, un chimist de prima clasa si un ajutor de nepretuit.

cum a luat nastere brandul italian maimeri

In anii 1950, Leone Maimeri a reusit sa extinda productia industriala in sectorul design-ului grafic si publicitar, la decoratiuni si lucrari de hobby care au crescut brusc in Italia. In consecinta, intre anii ’60 si ’70 au fost create noi linii pentru tehnici artistice specifice, inclusiv noi emulsii pe baza de apa de rasini sintetice, cu alte cuvinte vopsele acrilice. Cresterea cererii si noul ritm de productie au facut ca firma sa caute un spatiu mai mare in care sa-si desfasoare activitatea.

Imediat dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, Gianni Maimeri a lansat, si datorita colaborarii cu unii dintre cei mai cunoscuti restauratori italieni, productia limitata a unei serii de vopsele pentru lucrari de restaurare (1948). Aceasta a implicat pigmenti selectati de o mare puritate si stabilitate, macinati in rasina.

Leone a transformat cu pricepere experienta acestor prime materiale limitate, aproape artizanale, in seria R: culori de lac pentru restaurare, care ramane in prezent singura si cea mai afirmata productie industriala internationala de acest gen, folosita de restauratori din intreaga lume. In anii ’70, Leone, fiind atent la problemele ecologice si cautand imbunatatiri care sa consolideze imaginea companiei, a decis sa instaleze, dupa o prima incercare ineficienta, ceva care la acea vreme era o futurista statie de epurare a apei de spalare.

Maimeri devine brand renumit, apreciat in intreaga lume

In 1996, Gianni a inceput sa promoveze si infiintarea Fondazione Maimeri, cu intentia de a face fondatorul companiei mai cunoscut, incurajand studiile in sfera stiintifica despre istoria culorii si a companiei, precum si promovarea activitatii tinerilor artisti si culturii in general. Intre anii 1990-1999, datorita lui Leone si Gianni, Maimeri a crescut cu 10 – 20% in fiecare an.

Tatal si fiul au fost foarte atenti la dificultatile create de aceasta crestere semnificativa.

Situatia trebuia gestionata cu angajament si concentrare. Era nevoie urgent de un depozit mai mare pentru a satisface cerintele clientilor. Prin urmare, in septembrie 1992 a fost deschisa extinderea fabricii. Suprafata ocupata de structura si dotari a atins o suprafata de 16.000 m². Doar depozitul, realizat intr-o cladire speciala, avea un volum de 14.000 m³ si era gestionat de un sistem informatic de ultima generatie care a facut posibila rationalizarea timpului si operatiunile de depozitare si expediere. Un an mai tarziu, succesul a dus la necesitatea transformarii companiei intr-o S.p.A. (societate pe actiuni).

Dezvoltand o serie de intuitii, Gianni Maimeri Jr, a inceput apoi sa se ocupe de restyling-ul anumitor linii acrilice care au dus la un mare succes comercial si un impact asupra publicului larg. Au fost promovate si anumite serii de culori in ulei: Terre Grezze, Rinascimente si Mediterraneo, urmate de seria HD, menita sa intercepteze noile sensibilitati si perceptii cromatice ale generatiei digitale.

Maimeri astazi

Pe 31 martie 2014, Maimeri Spa se alatura FILA Fabbrica Italiana Lapis ed Affini pentru a da nastere unui proiect comun de dezvoltare a unui lider de grup in produse dedicate creativitatii artistice cu o oferta care sa raspunda cerintelor de la copii pana la nivel profesional.

culori profesionale acuarela maimeri

Industria Maimeri Spa se naste cu scopul de a urmari acele valori care au determinat succesul si prestigiul marcii Maimeri in lume si in concordanta cu vocatia sa istorica si caracteristicile sectorului de Arte Plastice. A fi partenerul unui jucator international de succes ca FILA este o oportunitate de crestere extraordinara pentru Maimeri pe pietele globale cheie.

In ultimul secol, gama Maimeri s-a extins pentru a oferi alte materiale de arta profesionale, inclusiv acuarele MaimeriBlu. Gama MaimeriBlu este formulata la standarde profesionale, cu un nivel riguros de testare. Pigmentii sunt procesati in masini de rafinare, ale caror setari sunt reglate fin pentru a obtine dimensiunea corecta a particulelor de pigment, iar fiecare lot este testat pentru rezistenta la lumina, vascozitate si stabilitate optime in timp.

Sigla Maimeri

Eticheta Maimeri afisata pe toate produsele Maimeri este marca inregistrata a fabricii si a ramas aproape neschimbata de la conceptie. Logo-ul Maimeri a fost conceput si desenat chiar de Gianni Maimeri. Cresterea brusca a companiei si criza din 1929, au condus la o serie de probleme financiare pentru cei doi frati care, dupa lichidarea companiei anterioare, au continuat productia sub marca F.lli Maimeri & C. (1929) in colaborare cu noul lor partener, Sante Faccin. Inca o data, compania Maimeri este pregatita sa abordeze provocari la scara larga, convinsa de ideea ca expresia artistica si creativitatea sunt nevoi satisfacute si prin produse de arta profesionale.

Daca si tu folosesti culori Maimeri in lucrarile tale, spune-ne aici, in comentarii, sau pe pagina noastra de Instagram de ce iti plac atat de mult nuantele Maimeri. Arata-ne si cateva picturi, cu siguranta sunt minunate.

Array

Your email address will not be published. Required fields are marked *